SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue18Presence of mathematical knowledge in the curriculum of the information professional. Case study: Faculty of Communication, University of HavanaCommunication and gender education in pedagogical environment author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Alcance

On-line version ISSN 2411-9970

Abstract

GONZALEZ ESCALONA, Niurka. Educar para Comunicar: trayectorias prácticas impulsadas desde la Facultad de Comunicación de la Universidad de La Habana. ARCIC [online]. 2018, vol.7, n.18, pp.65-77.  Epub June 27, 2019. ISSN 2411-9970.

En este trabajo se exponen los resultados de una investigación exploratoria y descriptiva que reveló las características de este tipo de experiencias, impulsadas desde la Facultad de Comunicación entre el 2009 y el 2013. Las conclusiones apuntan a que estas prácticas han sido muy enriquecedoras para los involucrados y han estado sustentadas teórica y metodológicamente en modelos participativos.

Keywords : educación para la comunicación; alfabetización mediática; Facultad de Comunicación; Universidad de La Habana; Cuba.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )