SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue3Quality of the formative process in the careers of Medical SciencesEl envejecimiento de la población en Cuba: un reto author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

My SciELO

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Gaceta Médica Espirituana

On-line version ISSN 1608-8921

Gac Méd Espirit vol.17 no.3 Sancti Spíritus Dec. 2015

 

EDITORIAL

 

Las publicaciones científicas. Carrera Estomatología. Sancti Spíritus. 2009-2013

 

The scientific publications. Stomatology career. Sancti Spíritus. 2009-2013

 

 

Dra. Maritza Mursuli SosaI, Dra. Mayra González OlazábalII.

I Universidad de Ciencias Médicas de Sancti Spíritus.Cuba.
II Clínica Estomatológica Docente Provincial.Sancti Spíritus.Cuba.

 

 


RESUMEN

La investigación es una de las misiones de la universidad moderna, sin ella casi no existiría y quedaría reducida a un simple establecimiento de enseñanza, ya que es la investigación la que lleva a la creación y en este proceso se encuentra la base del progreso.

Palabras clave: publicaciones científicas y técnicas; estudiantes de odontología; educación en odontología métodos.

DeCS: PUBLICACIONES CIENTÍFICAS Y TÉCNICAS; ESTUDIANTES DE ODONTOLOGÍA; EDUCACIÓN EN ODONTOLOGÍA /métodos.


ABSTRACT

The investigation is one of the missions of the modern university, without it, it  would hardly exist and it would be reduced to a simple teaching establishment, since it is the investigation the one that takes to the creation and in this process  is found  the base of the progress.

Keywords: scientific and technical publications, students, dental education, dental methods.

MeSH: SCIENTIFIC AND TECHNICAL PUBLICATIONS; STUDENTS, DENTAL; EDUCATION, DENTAL/methods.


 

 

EDITORIAL

La investigación es una de las misiones de la universidad moderna, sin ella casi no existiría y quedaría reducida a un simple establecimiento de enseñanza, ya que es la investigación la que lleva a la creación y en este proceso se encuentra la base del progreso.

El gráfico que a continuación se muestra representa el comportamiento de las publicaciones científicas del claustro de la carrera de Estomatología en la Universidad de Ciencias Médicas de Sancti Spíritus en los últimos años. Se puede apreciar que del 2009 al 2012 se mantuvo baja la producción científica de los profesores, a partir de este año se observa un considerable ascenso y el valor más alto se corresponde con el curso 2012-2013.

El número total de publicaciones del claustro en esta etapa es de 109, para un índice de publicaciones por profesor es de 1.62. De esta cifra 83 son publicaciones referadas, para un índice de 1.23, y el 1.11 corresponde al grupo 1 y 2 (Web of Scencie y BDI).

EDITORIAL

The investigation is one of the missions of the modern university, without it, it  would hardly exist and it would be reduced to a simple teaching establishment, since it is the investigation the one that takes to the creation and in this process  is found  the base of the progress. The graph that is shown represents the behavior of the scientific publications of the cloister of the Stomatology career in the University of Medical Sciences in Sancti Spíritus in the last years. You can appreciate that from 2009 to 2012 the scientific production of the professors stayed low, starting from this year a considerable ascent is observed and the highest value belongs to the course 2012-2013

The total number of publications of the cloister in this stage is of 109, for an index of publications by professor of 1.62. From this figure 83 are referenced publications, for an index of 1.23, and the 1.11 corresponds to the group 1 and 2 (Web of Science and BDI).

Recibido: 2015-11-02
Aprobado: 2015-11-09

 

 

Dra.Maritza Mursuli Sosa. Universidad de Ciencias Médicas de Sancti Spíritus. Cuba.

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License