SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue285How to Appraise Culture? Some Experiences in Culture AppraisalToday's Access to Higher Education, and College Completion Rates by Social Group and Skin Color in Cuba author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Universidad de La Habana

On-line version ISSN 0253-9276

Abstract

SOLER MAS, Yanela  and  HERRERA BARREDA, Dagmar. Los estudios críticos de los discursos multimodales y su aplicación en la enseñanza del análisis del mensaje periodístico audiovisual. UH [online]. 2018, n.285, pp. 223-231. ISSN 0253-9276.

Presentación de una propuesta pedagógica para la enseñanza del análisis del mensaje periodístico audiovisual desde el enfoque de los estudios críticos de los discursos multimodales. Se parte del reconocimiento del lenguaje audiovisual como multimodal. Asimismo, el artículo aborda las complejidades de este tipo de estudio, se caracteriza el lenguaje periodístico audiovisual y se exponen los principales recursos pedagógicos que son útiles para el análisis del mensaje periodístico audiovisual como multimodalidad.

Keywords : estudios críticos de los discursos multimodales; mensaje periodístico audiovisual; discurso periodístico.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License