SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue2Procedure for the evaluation of perceived quality of the non state restoration services hired by the Havanatur S.A companyThe ethical dimension in science-technology-society links. A case study on a group of researchers from the faculty of social sciences of the University of Cienfuegos author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Universidad y Sociedad

On-line version ISSN 2218-3620

Abstract

BARRERA GARCIA, Aníbal; PENA SKLYAR, Irina  and  PENA MATOS, Maximino. Diseño e implementación de un Entorno Virtual de Aprendizaje (EVA) utilizando la plataforma educativa Moodle. Estudio de caso: asignatura Ergonomía. Universidad de Cienfuegos, Cuba. Universidad y Sociedad [online]. 2016, vol.8, n.2, pp. 33-40. ISSN 2218-3620.

En el presente trabajo se describe el diseño e implementación del curso virtual de la asignatura Ergonomía para los estudiantes de tercer año de la carrera Ingeniería Industrial de la Universidad de Cienfuegos. Se diseña el modelo del curso virtual de la asignatura mencionada. Se describe el proceso de implementación del curso virtual de la asignatura Ergonomía en la plataforma Moodle de la Universidad de Cienfuegos, sobre la base del modelo del curso virtual diseñado en el presente trabajo. Se aplica un cuestionario con el objetivo de evaluar el nivel de satisfacción de los estudiantes en la utilización de la plataforma Moodle para la asignatura Ergonomía, así como se muestra el análisis de los resultados obtenidos.

Keywords : Moodle; Ergonomía; curso virtual; aprendizaje.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License