SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue2GAMES WITH TASKS FOR BASKETBALL TECHNICAL ABILITIES PHYSICAL EDUCATION CLASSESMOVING THE NEEDLE: LEVERAGING INNOVATION FOR INSTITUTIONAL CHANGE IN STUDY ABROAD author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Universidad y Sociedad

On-line version ISSN 2218-3620

Abstract

MURILLO SEVILLANO, Idalia; LOPEZ FERNANDEZ, Raúl  and  PALMERO URQUIZA, Diana Eliza. CONSIDERACIONES TEÓRICAS DE LA ENSEÑANZA PROBLÉMICA: SU IMPORTANCIA EN LA FORMACIÓN DE LOS PROFESIONALES DE ODONTOLOGÍA. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.2, pp. 88-94. ISSN 2218-3620.

La enseñanza problémica es un método de aprendizaje con tendencia a utilizarse en todos los niveles educacionales, sobre todo en países de América Latina y en las Ciencias Médicas. En el artículo se brindan los basamentos teóricos generales que contribuyen a la preparación de los profesores en cuanto al uso de la enseñanza problémica, como una alternativa para desarrollar la creatividad en el proceso de enseñanza-aprendizaje.

Keywords : Enseñanza problémica; métodos; enseñanza; contradicción; categorías.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License