SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue2The Environmental Culture in the Medicine CareerConstituent Principles of the Reference or "Must Be" of Ecuadorian Universities.: Keys for its Contrast with Reality author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

MOLINA NARANJO, Jacqueline Mara; LAVANDERO GARCIA, José  and  HERNANDEZ RABELL, Lourdes María. El modelo educativo como fundamento del accionar universitario.: Experiencia de la Universidad Técnica de Manabí, Ecuador. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.2, pp. 151-164. ISSN 0257-4314.

El presente trabajo tiene como objetivo mostrar el modelo educativo de la Universidad Técnica de Manabí a partir del análisis de su evolución y su funcionalidad. Se plantea una propuesta para su elaboración a partir de la consideración de diferentes aspectos del entorno, integrado con las políticas, tendencias y misión de la organización, lo que le confiere al modelo educativo propuesto una plataforma de trabajo para dirigir el accionar de la universidad sobre las bases de una política y principios bien definidos que funcionen de estrategia para el desarrollo universitario.

Keywords : tendencias organizativas; accionar educativo; modelo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License