SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue2The Educational Model as the Foundation of University Action.: The Experience of the Technical University of Manabi, EcuadorPsychological Well-Being in Repeating Students of the Faculty of Psychology of the University of Havana author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

RANGEL DONOSO, Félix Roberto; BATISTA MAINEGRA, Amado  and  LAURENCIO LEYVA, Amauris. Principios constituyentes del referente o el "deber ser" de las universidades ecuatorianas.: Claves para su contrastación con la realidad. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.2, pp. 165-177. ISSN 0257-4314.

El contenido y estructura del presente texto surge como un intento de respuesta a la siguiente interrogante: ¿cuál es el "deber ser" de la universidad ecuatoriana? Este análisis permite a los interesados comparar y contrastar la configuración, gestión y resultados de la actuación, participación e incidencia de la universidad en el contexto de la sociedad ecuatoriana; pero también posibilita evaluar las intencionalidades de la política pública, con vistas a la cohesión y consolidación de la sociedad y la construcción del buen vivir como bien y servicio para todos. La exposición abre el debate y presenta una serie de cuestionamientos sobre la naturaleza cultural y política de la educación ecuatoriana.

Keywords : educación superior; derecho; marco jurídico; política pública; desarrollo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License