SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue2The Mediations of Theory and Practice in the Discipline of Visual Arts Didactics from the Reading Processes and Contextualization of Artistic Creation author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

GARCIA COLINA, Fernando Javier; JUAREZ HERNANDEZ, Saúl Crispín  and  SALGADO GARCIA, Lorenzo. Gestión escolar y calidad educativa. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.2, pp. 206-216. ISSN 0257-4314.

El presente trabajo tiene como objetivo esclarecer los factores asociados, en la actualidad, a la gestión educativa en el contexto mexicano, a partir de la reforma de la enseñanza orientada en el año 2015. Se exponen las consideraciones indispensables para alcanzar los resultados que tal reforma pretende alcanzar y, a su vez, quedan definidas algunas interrogantes que han de ser evacuadas en el contexto de las políticas educativas dentro de las instituciones de educación media y superior.

Keywords : dirección escolar; pertinencia educativa; pilares de la educación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License