SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 issue2Intersectional Approach to Equity in Higher Education - The Experience of Institutional Policies by FLACSO-CubaAction to Be Taken to Use Emerging Technologies Identified by the Horizon Project in the Cuban Education System author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

DURAN BARON, Ricardo; PERTUZ, Ricardo; MARTINEZ, Carlos  and  ROMERO, José. Una estrategia pedagógica como mejoramiento del estilo de aprendizaje en una enseñanza desarrolladora basado en métodos participativos. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2019, vol.38, n.2  Epub Aug 01, 2019. ISSN 0257-4314.

Este estudio presenta una estrategia pedagógica apoyada en la sinergia del aprendizaje basado en problemas reales, el desempeño de roles para establecer una metodología acerca del abordaje y la solución a problemas cotidianos mediante los conocimientos propios de la ingeniería y la óptica de diferentes disciplinas.

Keywords : aprendizaje basado en problemas; estudiantes universitarios; formación; investigación formativa.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )