SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue2Curriculum design evaluation of the syllabus in the Bioanalysis Clinical DegreeTeaching strategy for the self-employment development in the subject Methodology of Qualitative Research in Health author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Humanidades Médicas

On-line version ISSN 1727-8120

Abstract

LOPEZ-CHAVEZ MARTINEZ, Graciela  and  CHAVEZ HERNANDEZ, Sura. Simulación educativa: Herramienta didáctica para educación Ciencia Tecnología y Sociedad en la disciplina Filosofía y Sociedad. Rev Hum Med [online]. 2013, vol.13, n.2, pp. 480-497. ISSN 1727-8120.

El perfeccionamiento de la disciplina Filosofía y Sociedad en la Educación Superior es una de la exigencias en los Lineamientos al VI Congreso del Partido Comunista de Cuba lo cual contribuye a la preparación de un profesional a la altura de los cambios científico tecnológicos que actualmente despliega la Educación Médica Superior cubana. Para el logro de este propósito se aplicó la simulación educativa como herramienta didáctica avanzada en temas de Ciencia Tecnología y Sociedad en la disciplina Filosofía y Sociedad, la que permitió a los educandos desarrollar habilidades investigativas, un pensamiento científico, político, económico y social así como elevar su nivel creativo y productivo.

Keywords : simulación educativa; habilidades investigativas; ciencia, tecnología y sociedad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License