SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue4University Extension in the initial training of students studying Marxism-Leninism and HistoryThe use of teaching aids in improving the strike zone author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Mendive. Revista de Educación

On-line version ISSN 1815-7696

Abstract

CAMEJO PUENTES, Mercedes; ROJAS PLASENCIA, Daniel Agustín  and  CAMEJO PUENTES, Mirian. La introducción de resultados científicos en la educación cubana. Rev. Mendive [online]. 2016, vol.14, n.4, pp. 333-338. ISSN 1815-7696.

El artículo aborda uno de los principales problemas de la actividad científica educacional: la transformación de la realidad educativa por medio de la introducción de resultados científicos. Contiene una breve sistematización de los fundamentos teóricos relacionados con la introducción de resultados científicos en Educación, desde la mirada crítica de los autores, y una sistematización de los principales aportes de los estudios realizados sobre el tema en Cuba.

Keywords : introducción de resultados científicos; socialización; preparación e innovación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License