SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue68Methodological obstacles in the study of school desertion of the Girardot Educational Public SystemNon-verbal communication in organizational management, how to optimize time in business relations? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Conrado

On-line version ISSN 1990-8644

Abstract

ZAMBRANO MARTINEZ, Nelson Ricardo. Concepción teórica y metodológica para la formación de maestros en la escuela normal. Conrado [online]. 2019, vol.15, n.68, pp. 154-159.  Epub Sep 02, 2019. ISSN 1990-8644.

El presente artículo plantea una concepción de la formación de maestros en la escuela normal, que considera las particularidades que configuran el perfil profesional del maestro, e identifica las características necesarias para su desempeño profesional y los problemas y limitaciones actuales de la profesión, lo cual permite determinar las demandas al proceso de formación de maestros en la escuela normal.

Keywords : Formación; formación de maestros; escuela normal; maestro.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )