SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue77Considerations for a proposal to promote reading in initial university teacher trainingTeaching human behaviour with the case of manipulative impact of media resources on an audience under pandemic conditions author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Conrado

On-line version ISSN 1990-8644

Abstract

ZAMBRANO ACOSTA, Edward Nilson. Interculturalidad y educación musical en Colombia. Apuntes para un proyecto áulico. Conrado [online]. 2020, vol.16, n.77, pp. 258-266.  Epub Dec 02, 2020. ISSN 1990-8644.

La política educacional colombiana registra entre sus orientaciones la necesidad de afianzar la perspectiva intercultural de la educación para aportar a la configuración de la identidad nacional como síntesis y entrecruzamiento de las diferencias culturales. En este empeño, se reconoce las potencialidades que tiene la música para estos fines, sobre todo, si se asumen como una alternativa para fomentar la educación musical y preservar el mundo sonoro y rítmico de los grupos étnicos y pueblo indígenas en las prácticas culturales y aportar así al conocimiento y disfrute de la música tradicional como patrimonio y legado para las nuevas generaciones.

Keywords : Educación musical; tradición musical; interculturalidad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )