SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue68The contemporary pedagogic models and their influence in the pedagogic way of professional performanceProblems of the education rural Colombian generated starting from the interpretation and use of the scientific and technological author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Varona. Revista Científico Metodológica

On-line version ISSN 1992-8238

Abstract

PEREZ LEMUS, Leonardo; KEELING ALVAREZ, Mercedes  and  MENA TORRES, Mercedes Esperanza. La concepción historiográfica para enfrentar el estudio histórico de la Pedagogía y la Didáctica en América Latina. Varona [online]. 2019, n.68  Epub June 01, 2019. ISSN 1992-8238.

En este artículo se enfrentó el estudio acerca de los cambios esenciales ocurridos en la Pedagogía y en la Didáctica, a partir de 1950, en América Latina. En el que se reflejan los enfoques filosóficos que se han producido y las principales tendencias acerca de estas ciencias. A partir de ello se concreta el desarrollo de la historiografía para enfrentar los estudios de la Historia de la Educación y en especial de dos de sus ciencias: la Pedagogía y la Didáctica.

Keywords : ciencia; investigación; historia; historia de la educación investigación histórica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )