SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue2Efficacy of a course on Good Clinical Practices for researchers linked to clinical trialsPopulation aging: its relevance in the medical sciences curriculum author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


EDUMECENTRO

On-line version ISSN 2077-2874

Abstract

AGUIAR SANTIAGO, Xenia Mónica  and  RODRIGUEZ PEREZ, Lourdes. La formación de competencias pedagógicas en los profesores universitarios. EDUMECENTRO [online]. 2018, vol.10, n.2, pp. 141-159. ISSN 2077-2874.

Numerosos estudios han definido el término competencia y cómo desarrollarla y evaluarla en disímiles contextos. A partir de una revisión crítica de la literatura sobre el tema en el ámbito nacional e internacional, esta investigación resuelve el problema científico ¿cómo contribuir a la formación de competencias de los profesores universitarios? Se definieron los conceptos de competencias pedagógico-didácticas, interactivas, investigativas, productivas, especificadoras e institucionales, con sus acciones y recomendaciones metodológicas como propuesta válida en aras de un adecuado desempeño docente.

Keywords : educación basada en competencias; docentes; educación profesional; educación superior.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License