SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue1Sustainable development in the cuban university. Some reflectionsThe historical references of professional development. Case study of teachers teaching in the basic primary education in Colombia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Universidad y Sociedad

On-line version ISSN 2218-3620

Abstract

PADILLA GOMEZ, Annette; LOPEZ RODRIGUEZ DEL REY, María Magdalena  and  RODRIGUEZ MORALES, Alina. La formación del docente universitario. Concepciones teóricas y metodológicas.. Universidad y Sociedad [online]. 2015, vol.7, n.1, pp. 86-90. ISSN 2218-3620.

La formación docente de los profesores universitarios constituye una prioridad para numerosos estados y organizaciones internacionales como la Organización de Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO). La formación del docente universitario se concibe como la piedra angular para alcanzar la calidad y la excelencia del sistema de Educación Superior, lo cual explica el interés compartido entre pedagogos y políticos de establecer líneas esenciales para la proyección e implementación de la formación del profesor universitario como una actividad básica de la gestión académica.

Keywords : Formación docente; formación permanente; proceso continuo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License