SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue4MODEL OF CONTINUOUS PEDAGOGICAL TRAINING FOR TEACHERS OF THE METROPOLITAN UNIVERSITY OF ECUADORTHE ANSWER TO THE REQUESTS OF THE SOCIETY.AFTERMATH AND IMPACTS OF INVESTIGATION AND THE INNOVATION AT THE UNIVERSITY METROPOLITANA OF THE ECUADOR author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Universidad y Sociedad

On-line version ISSN 2218-3620

Abstract

ESTEVEZ PICHS, María Antonia  and  ROJAS VALLADARES, Adalia Lisett. ALGUNAS CONSIDERACIONES SOBRE LA ORIENTACIÓN PSICOPEDAGÓGICA FAMILIAR. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.4, pp. 135-140. ISSN 2218-3620.

El presente artículo aborda reflexiones y concepciones para la práctica de la orientación psicopedagógica con la familia de niñas y niños de la educación inicial, emanadas de estudios investigativos sobre el tema y la proyección de actividades de vinculación con la sociedad, que constituyen contenidos de la labor profesional de la carrera Licenciatura en Desarrollo del talento infantil, de la Universidad Metropolitana del Ecuador. Los referentes que se exponen fundamentan la intervención psicopedagógica para vincular a docentes y estudiantes de la carrera en este ámbito profesional como contribución a la política del desarrollo infantil integral, en correspondencia con la propuesta nacional ecuatoriana del Buen Vivir.

Keywords : Orientación familiar; psicopedagógica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License