SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue4Limits in the probation of victims of sexual violence. Case analysis in the Province of El Oro, EcuadorThe intangible value of the consultancy from Universities in the development of the Chemistry Industry author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Universidad y Sociedad

On-line version ISSN 2218-3620

Abstract

CENTENO MARTINEZ, José Leonardo; FLORES VILLACIS, Emilio Javier  and  ALVARADO ZUNIGA, Marilín Manuel. Crítica al positivismo lógico de la escuela rural en el Ecuador. Universidad y Sociedad [online]. 2018, vol.10, n.4, pp. 91-96.  Epub Sep 02, 2018. ISSN 2218-3620.

Los estudios de mayor relevancia en cuanto a escuelas rurales en Ecuador se refieren desde el año 2006 con un salto importante en su desarrollo. En el artículo se analizan las características que tiene la escuela rural en el contexto del Ecuador. Como conclusiones se destacan la mejoría que han tenido estas instituciones educativas y la financiación que les ha dado el estado para la infraestructura física y técnica de las instalaciones de estos centros de acuerdo con el entorno en la que están ubicadas.

Keywords : Educación rural; epistemología; aula rural.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )