SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número84Modelo de itinerario didáctico para la formación de profesores de Geografía en Escuelas Pedagógicas CubanasPropuesta de acciones para el tratamiento de la historia local en la escuela multigrado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

ELIAS GOMEZ, Dorelia; FUMERO PEREZ, Ariolki  y  ESCALONA VAZQUEZ, Irelis de la Caridad. The educational transition from preschool to first grade in the rural context for professional development. EduSol [online]. 2023, vol.23, n.84, pp. 15-27.  Epub 10-Jul-2023. ISSN 1729-8091.

The article presents a methodology for preschool and first grade teachers on educational transition in the rural context. Its starting point is the scientific problem: Theoretical and methodological inadequacies in the practice of professionals in the rural sector that limit the pedagogical continuity between the early childhood and school educational levels. For this reason, a diagnosis was made using theoretical, empirical and statistical-mathematical methods that revealed the existence of pedagogical and didactic deficiencies that must be resolved in order to respond to the needs and demands of the rural context.

Palabras clave : Educational transition; Preschool; Rural context; Methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )