SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número85El estudio de casos como recurso didáctico para el desarrollo de habilidades profesionales pedagógicasLa gestión de la preparación de los jefes de departamentos docentes en las instituciones universitarias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

CARDENAS YANEZ, Rodrigo Andrés  y  GAVILANES LOPEZ, Wilma Lorena. Augmented Reality in Internal Combustion Engine Teaching: An Experience with Ecuadorian University Students. EduSol [online]. 2023, vol.23, n.85, pp. 29-44.  Epub 05-Oct-2023. ISSN 1729-8091.

The article proposes the use of the reality increased like an effective strategy for the teaching of the internal combustion engines exploring. Provide an overview of the foundations of the enlarged reality, you highlight the potential benefits of his implementation in the educational context and a proposal of structure to design an experience of learning shows inmersiva and it cashes on the internal combustion engines. The harmonizing of qualitative and quantitative methods like the bibliographic revision, the analysis and synthesis and the opinion poll managed a mixed focus of descriptive intervening type itself.

Palabras clave : Augmented Reality; Internal Combustion Engines; Teaching Strategy; Virtual Elements; Learning Experience.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )