SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue2Teaching to read literature in the new era of technologies and ITCsThe semipresence and the in serving class aiming at the independent work direction process author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

BORROTO LOPEZ, Lino T.. Conocimiento, pensamiento complejo y universidad. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2015, vol.34, n.2, pp.28-33. ISSN 0257-4314.

La universidad de hoy debe necesariamente asumir en su ethos la dimensión de la producción de nuevos conocimientos, lo cual, si bien puede encontrarse (en alguna medida) en los planes de investigación de los centros de educación superior, no es menos cierto que en muchas líneas de investigación no es un tema prioritario. Esto provoca que las investigaciones científicas, sin dejar de ser útiles, no rebasen el propósito de ser "razón instrumental" que resuelve problemas concretos de la producción o los servicios. El artículo indaga sobre la labor de la universidad en medio del escenario de la producción científica internacional.

Keywords : antropología del conocimiento; investigación; transdisciplina.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License