SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 issue3The formation of a virtual community of practice as a tool for professionals´ training: experience as from university extensionNew knowledge production indicators as from an evaluation culture with a tendency towards the social innovation. The case of Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Cubana de Educación Superior

On-line version ISSN 0257-4314

Abstract

BABATIVA NOVOA, Carlos Alberto  and  LAURENCIO LEYVA, Amauris. Perspectiva organizacional de la virtualización educativa universitaria. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2017, vol.36, n.3, pp.108-115. ISSN 0257-4314.

Esta ponencia ofrece un análisis de los presupuestos que sustentan la perspectiva organizacional de la virtualización educativa universitaria. Se presentan las concepciones generales que orientan su gestión y los criterios metodológicos orientadores de su proyección institucional. A su vez, se presentan cuatro áreas o espacios institucionales (la gestión institucional, la gestión tecnológica, la gestión pedagógica y la gestión de normativas tecnológicas) que, en su integralidad, conforman dicha perspectiva organizacional.

Keywords : educación; gestión; organización; tecnologías; universidad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License