SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue2Variables of the teaching process and principles for curricular renewal of the medical careerCharacteristics of theses in an emergency postgraduate course held in a Mexican medical center (1991-2004) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación Médica Superior

Print version ISSN 0864-2141

Abstract

BLANCO ASPIAZU, Miguel Ángel et al. Evaluación del uso de los estudios complementarios en el proceso diagnóstico . Educ Med Super [online]. 2006, vol.20, n.2. ISSN 0864-2141.

Se propuso los fundamentos para evaluar la calidad de la utilización del estudio complementario en el proceso de diagnóstico. Se planteó la necesidad de partir del razonamiento clínico subyacente en la indicación de dichos estudios y de tener en cuenta los momentos preanalítico y posanalítico en que el clínico participa

Keywords : Diagnóstico; estudio complementario; error médico.

        · abstract in English     · text in Spanish