SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 issue4 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación Médica Superior

Print version ISSN 0864-2141On-line version ISSN 1561-2902

Abstract

ROQUE HERRERA, Yosbanys; VALDIVIA MORAL, Pedro Ángel; ALONSO GARCIA, Santiago  and  ZAGALAZ SANCHEZ, María Luisa. Metacognición y aprendizaje autónomo en la Educación Superior. Educ Med Super [online]. 2018, vol.32, n.4, pp.293-302. ISSN 0864-2141.

El estudiante universitario debe desarrollar habilidades que le permitan su auto educación; para lo cual, este requiere apropiarse de estrategias que faciliten su aprendizaje autónomo y formación del pensamiento crítico. La monografía que se presenta brinda un análisis bibliográfico con el objetivo de ofrecer una aproximación epistemológica al rol del autoaprendizaje y la metacognición en la Educación Superior.

Keywords : autoaprendizaje; metacognición; Educación Superior.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License