SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue69Evaluation practices in the program of administration in safety and health at workLabor performance and academic performance of the students of the State Technical University of Quevedo, Los Ríos-Ecuador author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Conrado

On-line version ISSN 1990-8644

Abstract

ESCALONA FALCON, Clara Alina; LOCHTMAN, Katja; ABREUS GONZALEZ, Adrian  and  TARDO FERNANDEZ, Yaritza. Approaching lexical-semantic ambiguity in translation: What research demands. Conrado [online]. 2019, vol.15, n.69, pp. 154-160.  Epub Sep 02, 2019. ISSN 1990-8644.

La ambigüedad léxico-semántica ha sido abordada en varias investigaciones, especialmente en las áreas de la psicolingüística y la adquisición de lenguas extranjeras. Sin embargo, en las investigaciones traductológicas la ambigüedad léxico-semántica ha sido insuficientemente abordada. El presente artículo por tanto tiene como objetivo explorar los enfoques de la ambigüedad léxico-semántica a través de una revisión bibliográfica, lo cual contribuye a demostrar la necesidad de investigación acerca del tema.

Keywords : aducción; ambigüedad léxico-semántica; adquisición de segundas lenguas.

        · abstract in Spanish     · text in English     · English ( pdf )