SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue2The Center for Molecular Immunology: Growth and Challenges of the High-Tech Company in the Cuban Context of Socialist DevelopmentProcedure to Control the Costs of the Master's Degree in Civil Law at the Faculty of Law of the University of Havana author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Cofin Habana

On-line version ISSN 2073-6061

Abstract

ZAMBRANO ZAMBRANO, Eliza Juverly  and  RUSO ARMADA, Frida. Paradigmas de evaluación de la gestión del conocimiento en las universidades. Cofin [online]. 2018, vol.12, n.2, pp. 130-143. ISSN 2073-6061.

La universidad es una institución social que surgió a partir de las condiciones, posibilidades y necesidades que la sociedad generó, con el fin de conservar, desarrollar y promover la cultura mediante la formación de profesionales. Actualmente, constituye una entidad compleja pues, aunque todas las universidades poseen un objeto de trabajo común, el conocimiento, varían en cuanto a la forma en que actúan sobre él (generación, difusión, utilización) y con respecto a los destinatarios de los resultados de sus actividades. En tal sentido, la presente investigación demuestra la importancia de la adecuada gestión del conocimiento en las universidades e ilustra cómo auditarlo.

Keywords : conocimiento; educación superior; gestión.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License