SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número5La inclusión de estudiantes con necesidades educativas especiales vista desde el desempeño de los docentes de la educación básica ecuatorianaLa pedagogía musical como estrategia metodológica de motivación en el nivel inicial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

MARTINEZ CASTELLINI, Alejandro. Use of problem methods in the teaching process learning of mathematics: methodology to calculate indefinite integrals. Universidad y Sociedad [online]. 2020, vol.12, n.5, pp. 445-453.  Epub 02-Oct-2020. ISSN 2218-3620.

In this article, the use of problem methods in the direction of the teaching-learning process of the calculation of indefinite integrals is exemplified. Firstly, the theoretical framework of the work is presented; then, a methodology is proposed to calculate indefinite integrals. Below, some illustrative examples of the use of problem methods during the implementation of the methodology are presented. With this article, the objective of assisting teachers in their teaching activity of the calculation of indefinite integrals is pursued.

Palabras clave : Problem methods; indefinite integrals; methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )