SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 issue1Theoretical References for the Study of Social Inequalities in Cuba: Reflections on its RelevanceStrategic approach to the planning of human resources.: Theoretical and practical vision in the business sector author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Estudios del Desarrollo Social: Cuba y América Latina

On-line version ISSN 2308-0132

Abstract

QUESADA MORALES, Daimí; CRUZ RUIZ, Alegna  and  MARTINEZ RODRIGUEZ, Marta. Validación y análisis de la confiabilidad del cuestionario "Dimensiones de las organizaciones que aprenden" para el entorno cubano. Estudios del Desarrollo Social [online]. 2018, vol.6, n.1, pp. 200-218. ISSN 2308-0132.

En el presente artículo se identifican algunos de los indicadores que caracterizan a las empresas que se esfuerzan en transformarse en organizaciones que aprenden. Muestra los resultados obtenidos luego de evaluar aspectos como adaptación, validez y confiabilidad del cuestionario Dimensiones en las Organizaciones que Aprenden (CDOA) para el contexto empresarial cubano. En este trabajo se adaptó y se tradujo el cuestionario de Watkins y Marsick (1997).

Keywords : aprendizaje organizacional; organización que aprenden; adaptación de instrumentos.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License