SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 issue26Proposal of Digital Marketing Strategy for beginner organizations on their insertion to the marketProposal to develop informational, digital and media competencies from the National Center for Medical Sciences Information (INFOMED) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Alcance

On-line version ISSN 2411-9970

Abstract

GARCIA-MACHADO, Elena  and  LEON-SANTOS, Magda. ¿Evolución o expansión? Del Marketing tradicional al Marketing Digital. ARCIC [online]. 2021, vol.10, n.26, pp. 37-52.  Epub Aug 01, 2021. ISSN 2411-9970.

Este artículo tiene como objetivo indagar en la apropiación del marketing en los entornos digitales y las características que adopta. Se analizan las diferencias clave entre el marketing tradicional y el digital, según la evolución y el uso de los medios de comunicación y la interacción con los usuarios o clientes. Además, el impacto en el área profesional de la mercadotecnia, ya que al surgir nuevas tareas y actividades a desarrollar el grado de especialización cambia de manera significativa y surgen nuevos perfiles profesionales. Se señalan también algunas de las ventajas incuestionables del marketing digital que lo han llevado a convertirse en una de las actividades estratégicas de la comunicación de toda organización.

Keywords : marketing; marketing digital; evolución; marketing tradicional.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )