SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue282Two Nineteenth Century Proposals of Literary Translation for the Praelocutio of Virgil Georgics IIIOf Love and Violence? Copies Can Tell their History… author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Universidad de La Habana

On-line version ISSN 0253-9276

Abstract

FERNANDEZ, Claudia N.  and  MORETTI, María Inés. Filmando a Edipo: montaje mítico de la historia política reciente en dos películas argentinas: Vidas privadas y El recuento de los daños. UH [online]. 2016, n.282, pp. 149-166. ISSN 0253-9276.

Las películas Vidas privadas (2001) y El recuento de los daños (2009), dirigidas por Fito Páez e Inés de Oliveira Cézar, respectivamente, tratan acerca de las consecuencias de los crímenes de la última dictadura militar argentina, principalmente de la apropiación ilegal de hijos nacidos en cautiverio. Ambas películas han coincidido en elegir el mito de Edipo para llevar al extremo del tabú del incesto las secuelas de los daños que este régimen de terror ha dejado. El mito provee, en los dos casos, un marco interpretativo para leer y comprender lo sucedido.

Keywords : apropiación; dictadura militar; identidad; memoria; mito.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License