SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue66  suppl.1Study diagnosis of the scientific interdisciplinary formation of the students of half education at the Department of the Tolima, ColombiaThe diagnosis of pedagogical communicative competence in the teaching officers of the high school of war of the Republic of Angola author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Varona. Revista Científico Metodológica

Print version ISSN 0864-196XOn-line version ISSN 1992-8238

Abstract

DOS SANTOS, Adriano Jose Francisco. El trabajo metodológico: una estrategia para el mejoramiento de la enseñanza de la Geografía del II ciclo en la escuela angolana. Varona [online]. 2018, n.66, suppl.1, e18. ISSN 0864-196X.

En este artículo se reconoce al trabajo metodológico como vía necesaria y fundamental en la formación de directivos y profesores de Geografía, y consecuentemente, en la elevación de la calidad del proceso de enseñanza-aprendizaje geográfico. Particularmente el artículo está centrado en los fundamentos teóricos, que sustentan una estrategia didáctica que promueve el mejoramiento del desarrollo de la disciplina Geografía en el II Ciclo de la Enseñanza secundaria en Cazenga, Luanda, Angola.

Keywords : trabajo metodológico; estrategia didáctica; enseñanza de la Geografía.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )